Tråkig söndag i oslo

Att vara i Oslo en Söndag är nog det tråkigaste som finns. Inte ett skit finns det att göra eftersom exakt ALLT är stängt, och ALLA ligger hemma och är bakfulla. Så otroligt passande nog så är jag ledig :) Vad skall man hitta på? Har funderat i ungefär 4 timmar nu, och fortfarande inte gjort mer än att plocka ner tvätten, ätit massa djungelvrål och suttit vid datorn.

Anyway, veckan har varit lång och seg. Hann med en tripp till sthlm för att se Coldplay spela i Onsdags.
Det var nog bland det vackraste jag har varit med om. Coldplay ÄR världens bästa band, ingen tvekan. Och Chris Martin ÄR den bästa teaterapan som finns.
Senaste jag såg Coldplay var 2005, och då hade dom bara en spelningsdag. Dom berättade då att senast dom var i Sverige, 2002, så var det så misslyckat att dom inte ville komma tillbaka dit igen. Varför vet jag inte. Men då spelade dom inför ett fullsatt globen, och ni anar inte vilket tryck det var. "Coldplay är just nu världens största band efter U2" skrevs det.
I Onsdag var dom tillbaks igen och hade två spelningar, och det var satans så mkt bättre än förra gången.
Så jag undrar hur jävla bra dom kommer bli nästa gång. U2, släng er i väggen.






Those who are dead,
Are not dead,
They're just living in my head.
And since I fell,
For that spell,
I am living there as well.
Time is short
And I'm sure,
There must be something more........


Coldplay - 42


// Maddisen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0